YETİŞKİNLERDE BERARD UYGULAMASI yetişkinlerde Berard Metodu Dikkati yoğunlaştırır, Özgüven artar, Akademik performans yükselir, Hafıza (isim-yüz) güçlenir, Dikkati aynı anda birkaç konu üzerinde odaklayabilmeyi ve bunlar arasında gidip gelmeyi kolaylaştırır, Kişisel gelişime yardım eder, Stresi yönetmek kolaylaşır, Endişeleri yönetebilmeyi öğrendirir, Bazı sesten olan kişilere (gece yatınca kulak içinde gelen) yardımcı olur, Stresi dayanıklık yükseldiğinden uyku düzene girer. OKUMA, ANLAMA ve YAZMA Yapılan istatistiklerde, öğrenme gecikmesi olduğu durumlarda İşitsel Algı Uygulama sonrasında çocuğun bu sorunu büyük ölçüde aştığı görülmüştür. 1960’larda Berard, kendi çocuklarında bu soruna çözüm ararken ulaştığı İşitsel Algı çalışmaları sonrasında kendi çocuklarına ve dünyadaki diğer çocuklara da yardımcı olmuştur. 8.000 kişiye uygulama yapan Berard sonuçlar hakkında sağlam kanıtlara sahip olmuş ve daha sonra yapılan istatistikler de bu sağlamlığı kanıtlamıştır. Berard bugün Disleksi olarak bilinen öğrenme güçlüğünün, metodu sayesinde (çocuklarında da deneyimleyerek) aşıldığını ifade etmiştir. Berard metodu hakkında ‘ okuma, yazma ve öğrenmede bir ön çalışma olarak algının açılmasını sağlayıp, öğrenmenin temel tuğlalarını örer. Bu uygulama sonucunda çocuğun zihin yolları olarak açık olduğundan, bilgi depolamada kolaylık yaşar.’ demiştir. Nasıl oluyor da Berard Metodu öğrenmede kolaylık sağlayabiliyor? Metot öncelikle öğrenmede gerekli olan sağ ve sol zihnin birlikte çalışmasını sağlıyor. Sol zihnin anlama-yorum-inceleme-içerik-kelimeler ve sayılar gibi gerekli tuğlaların birleştirilmesi için sağ zihnin yardımına ihtiyacı vardır. Motor hareketlerimiz ile (okuma-yazma-konuşma) öğrenme gerçekleşir. Öğrenmenin kısa yolu sağ kulak baskınlığı olduğunu daha 1960’lı yıllarda anlatan ve uygulamayı bunun üzerine kuran Berard: ‘Sağ kulaktan gelen seslerin, konuşma ve yorum (kelimeler ve sayıların sol zihnimizde bulunduğunu düşününce) merkezinin bulunduğu sol zihne doğrudan ulaşması öğrenmede hız kazandırdığı gibi öğrenciye öğrenmekten de keyif aldırmaktadır’. Öğrenmenin en kısa yolu sağ kulaktır çünkü sol zihne en kısa yoldur, diyen Berard öğrenmede yavaşlığı olan çocuk ve yetişkinlerin öğrenmenin uzun yolu olan sol kulak baskın dinleme yaptıklarını söylemiştir. Berard uygulama sonrası bu kişilerde, sağ kulak baskınlığı ya da eşit baskınlık oluştuğundan öğrenmenin hız kazandığını ve çocukların okumayı sevdiğini göstermiştir.